۸ مزیت بادام زمینی برای بدن و ذهن

انواع بادام زمینی و مزایای بادام زمینی

بادام زمینی به لطف چربی های غیراشباع، پروتئین ها و فیبر می تواند شما را سیر نگه دارد. احتمال پرخوری را کاهش می دهد و کاهش وزن را آسان تر می کند. چربی های غیر اشباع نیز سطح کلسترول و فشار خون را بهبود می بخشند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

اگر مشکلات پوستی یا آرتروز دارید، خواص ضد التهابی بادام زمینی به شما کمک خواهد کرد. آنها همچنین با محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید از سرطان پوست محافظت می کنند.

این لوبیاهای خوش طعم سرشار از مواد مغذی هستند، بنابراین اثرات جانبی خوبی بر بدن دارند و انرژی زیادی دارند. برخی از این فواید سلامتی حتی ممکن است شما را شگفت زده کند.

کره بادام زمینی

انواع بادام زمینی

بادام زمینی همه کاره است. آنها را می توان به صورت خام، پخته یا آب پز مصرف کرد و می توان آن ها را در همه چیز از اسموتی ها گرفته تا مخلوط های دنباله دار استفاده کرد. آنها همچنین می توانند در اشکال مختلف مانند کره بادام زمینی یافت شوند. این ماده محبوب در ساندویچ ها، محصولات پخته شده و حتی در سس ها استفاده می شود.

بادام زمینی

مزایای بادام زمینی

در اینجا ۸ مزیت عالی بادام زمینی برای سلامتی آورده شده است.

  1. کلسترول را کاهش می دهد: آیا شما کلسترول بالا دارید؟ بادام زمینی بخورید و از روغن بادام زمینی استفاده کنید! سطوح بالای چربی های غیر اشباع موجود در آن، کلسترول LDL (“بد”) تام را کاهش می دهد. در نتیجه شما در معرض خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی هستید. هر نوع بادام زمینی می تواند در اینجا کمک کند زیرا کلسترول ندارد.
  2. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد: دیابت و بیماری قلبی دست به دست هم می دهند. از این گذشته، افراد مبتلا به دیابت اغلب کلسترول بالایی دارند و آنها را در معرض خطر بالای بیماری قلبی و سایر عوارض قرار می دهد. از آنجایی که بادام زمینی برای قلب مفید است، می توان از آن برای کاهش شدت دیابت استفاده کرد. بادام زمینی همچنین حاوی منگنز است، ماده معدنی کمیاب که قند خون را تنظیم می کند. از کلسترول LDL محافظت می کند. بادام زمینی را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد و همچنان یک انتخاب سالم برای بیماران دیابتی است.
  3. فشار خون را کاهش می دهد: اگر فشار خون دارید، بادام زمینی عوارض جانبی خوبی دارد زیرا اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن فشار خون شما را کاهش می دهد. و بدون فشار خون بالا، خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های مزمن کاهش می یابد.بادام زمینی شور باعث افزایش مصرف سدیم و کاهش فشار خون می شود. بنابراین در حالی که می توانید بادام زمینی را آب پز یا تفت داده باشید، نمک اضافه نکنید.
  4. پوست سالم: اسیدهای چرب غیر اشباع دارای خواص ضد التهابی شگفت انگیزی هستند. بنابراین اگر پوست او استرس داشته باشد، او عاشق بادام زمینی خواهد شد! این چربی ها از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کنند و خطر چین و چروک و لکه های خورشید را کاهش می دهند. آنها حتی از سلول های تولید کننده کلاژن به نام فیبروبلاست محافظت می کنند. با کلاژن بیشتر، خطوط ریز کمتر قابل توجه هستند. سایر فواید بادام زمینی برای پوست از طریق التیام زخم حاصل می شود. این شامل همه چیز از بریدگی های جزئی تا آکنه می شود. و کاهش التهاب باعث ترمیم پوست برای بهبود سریعتر می شود. بادام زمینی همچنین منبع خوبی از ویتامین E است که فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی پوست را افزایش می دهد. بادام زمینی به هر شکلی که باشد، همه این فواید را دارد.
  5. از سرطان جلوگیری می کند: بادام زمینی کمک غذایی خوبی در درمان بسیاری از انواع سرطان است. بادام زمینی حاوی ترکیباتی به نام فیتواسترول است که خاصیت ضد سرطانی دارد، به ویژه در برابر سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات. خوردن بادام زمینی یا محصولات بادام زمینی حتی می تواند رشد سلول های سرطانی را در زنان مبتلا به سرطان روده بزرگ کاهش دهد. آنها همچنین می توانند با سرطان پوست مبارزه کنند. چربی های غیراشباع و ویتامین E از آسیب و التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش جلوگیری می کنند. سیستم ایمنی پوست نیز رشد می کند و در نتیجه محافظت بیشتری ایجاد می کند.
  6. آرتروز را درمان کنید: استئوآرتریت یک بیماری التهابی مزمن است که بیش از ۵۰ میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. اما به لطف مزایای ضد التهابی بادام زمینی، درد مفاصل را می توان کاهش داد. نیاسین موجود در بادام زمینی نه تنها تحرک مفاصل را افزایش می دهد، بلکه علائم آرتروز را نیز بهبود می بخشد. بادام زمینی جایگزین طبیعی خوبی برای داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) است. آنها را هر طور که دوست دارید بپزید، بپزید یا خام بخورید.
تاثیر بادام زمینی در کاهش وزن
  1. به کاهش وزن کمک می کند: در یک رژیم غذایی متعادل، بادام زمینی به کاهش وزن کمک می کند. آنها سرشار از چربی های غیراشباع، پروتئین و فیبر هستند که همگی باعث افزایش سیری می شوند. یعنی بعدا سیر نخواهید شد. نتیجه مصرف انرژی کمتر و در نتیجه افزایش وزن کمتر است. بادام زمینی پخته شده می تواند برای کاهش وزن مفیدتر از بادام زمینی بو داده یا خام باشد زیرا اولین کالری حاوی کالری کمتری است.
  2. بیماری آلزایمر را سرکوب می کند: بادام زمینی، پخته یا نپخته، می تواند به شما در مبارزه با بیماری های دژنراتیو کمک کند.

پست های مرتبط