بهترین و سالم ترین نوع آجیل و خشکبار

آجیل از فرهنگ و سنت دیرینه ایرانیان است. فرهنگی که محدود به شب های خاصی مثل شب یلدا، چهارشنبه سوری و شب عید نیست. امروزه کمتر فردی را می بینیم که حداقل یک مشت آجیل در یک هفته نخورد. آجیل علاوه بر مغذی بودن، برای سلامت انسان نیز مفید است. البته در هنگام خرید باید به ترکیب و کیفیت اجزای آن توجه زیادی داشت. باید از آجیل طبیعی استفاده کنید و از خرید آجیل غیر طبیعی خودداری کنید. ارزش غذایی آجیل مهم است زیرا می دانیم که این آجیل محبوب سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای بدن بسیار مفید است.

آجیل مرغوب آسنات

مهمترین خواص آجیل

شما ممکن است علاقه مند به جلوگیری از آسیب عروق خونی پوست و جوان سازی پوست باشید. به هضم غذاهای سنگین کمک زیادی می کند و با کمک فیبرهای غذایی از یبوست جلوگیری می کند، به سیستم گوارش کمک می کند و روند هضم را تسریع می کند. افراد مبتلا به کلسترول بالا نباید آجیل را فراموش کنند. به لطف کلسترول غیر اشباع، آجیل ها در برابر کلسترول ناسالم عمل کرده و چربی بدن را متعادل می کنند.
اگر می خواهید بافت استخوانی بدن خود را بهبود ببخشید، مصرف آجیل را فراموش نکنید. آجیل به دلیل داشتن مواد معدنی و کلسترول متعادل، تداخلات هورمونی را از بین می برد و استخوان ها را تقویت می کند.
خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حاوی ویتامین های E و C است و به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و تا حدودی از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

خواص معجزه آسا

آجیل های مفید کدامند؟

هنگام خرید آجیل به ترکیب و کیفیت اجزای آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر ارزش غذایی اجزای مختلف آجیل را بدانیم، انتخاب ما درست است. در ادامه به برخی از اجزای مهم و انرژی زا آجیل اشاره می کنیم و ارزش غذایی آنها را بررسی می کنیم. افزودن این آجیل به آجیل های خانه، خانواده شما را سالم نگه می دارد.

  • بادام: بادام یکی از مهمترین ارکان آجیل است. پزشکان همواره بر مصرف حداقل ۳۰ گرم بادام در روز اصرار داشته اند. بادام یکی از آجیل های کم کالری است که با کنترل سطح کلسترول خون باعث افزایش وزن نمی شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • بادام هندی: بادام یکی از محبوب ترین مواد آجیل است. این آجیل مغذی فشار خون بالا را بهبود می بخشد و از طریق آنتی اکسیدان های غنی به سلامت بدن کمک می کند. مهمترین ویژگی بادام هندی کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک است، بنابراین حتماً مقداری بادام هندی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • تخمه آفتابگردان: تخمه آفتابگردان سرشار از فیبر و مواد معدنی است. ویتامین E بدن را تامین می کند و به جوانسازی پوست کمک می کند.
  • پسته: پسته یکی از مغذی ترین دانه های موجود در بازار است که ضمن تقویت بدن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. پسته عنصر مهمی در کاهش کلسترول و قند خون است و وجود آن در آجیل بسیار مهم است.
  • گردو: همانطور که از شکل ظاهری گردو پیداست، ارتباط زیادی با ذهن انسان دارد. گردو با افزایش قدرت بدنی باعث تسکین، کاهش استرس و افزایش تمرکز می شود. گردو سرشار از امگا ۳ است و می تواند به کاهش وزن کمک کند. کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از پیری زودرس و جوانسازی پوست از دیگر ویژگی های این آجیل محبوب است.
  • فندق: این دانه های مغذی در کاهش سطح کلسترول و قند خون موثر هستند. عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و به شادابی پوست کمک می کند. فندق حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که نباید روزانه مصرف شود.
  • تخمه کدو تنبل: تخم کدو سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سلامت قلب را تقویت می کند. تخمه کدو یکی از خوراکی های مخصوص بیماران دیابتی است که خوردن آن بعد از یائسگی روند بهبودی را تسریع می کند.
  • بادام زمینی: بادام زمینی یکی از محبوب ترین آجیل ها در تمام نقاط جهان است. این دانه خوشمزه و مقوی خطر مرگ را کاهش می دهد و به قلب شما کمک فوق العاده ای می کند. اگر آلرژی فصلی دارید یا در خطر ابتلا به آسم هستید، خوردن بادام زمینی را فراموش نکنید.


بهترین و سالم ترین انواع آجیل و خشکبار

چرا باید از محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟ در خرید آجیل و خشکبار باید به ارگانیک بودن آن ها توجه کرد تا آجیل بیشترین مقدار ارزش غذایی ذکر شده را داشته باشد. محصولات ارگانیک و طبیعی در تمام مراحل از رشد تا برداشت با سیستم طبیعی سازگار هستند و برای کوددهی آنها از سموم یا مواد شیمیایی استفاده نمی شود. به همین دلیل است که ارزش غذایی آنها درجه یک است و طعم واقعی آجیل را به شما می دهند. در مقابل، غذاهای غیر ارگانیک معمولا کمتر از ۷۰ درصد ارزش غذایی طبیعی غذا را دارند و طعمی شبیه آجیل طبیعی ندارند، هرچند ظاهر آنها می تواند شما را فریب دهد.
اکنون می توانید بهترین آجیل ها را برای سلامتی خود و خانواده خود دریافت کنید. اما سوال بزرگ این است که در بین این همه آجیل و خشکبار و همه آن محصولات مشابه، چگونه می توان کیفیت آجیل ارگانیک با کیفیت را تعیین کرد؟

پست های مرتبط

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *