قیمت آجیل یلدا اعلام شد

منبع: خبرفارسی

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل یلدا با باسلوق ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در هر کیلو و بدون باسلوق ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان است.
قیمت آجیل یلدا اعلام شد.


به گزارش دنیای اقتصاد، مصطفی احمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آجیل و آجیل شب یلدا شامل اقلامی مانند پسته، بادام، فندق، برگ هلو، برگ زردآلو، خشکبار، انجیر، کشمش، کشمش و باسلوق است. البته برخی فروشگاه ها برای بهبود و کاهش قیمت، نخود را نیز به آجیل شب یلدا اضافه می کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در پاسخ به اینکه چرا قیمت آجیل افزایش یافت؟ وی گفت: امسال در بسیاری از اقلام آجیل و خشکبار تا ۵۰ درصد کاهش تولید داشته ایم. از طرفی محصولات ما صادراتی و وارداتی است و طبیعتاً نوسانات نرخ ارز روی قیمت آنها تأثیر می گذارد. یکی دیگر از عوامل این افزایش قیمت، عرضه و تقاضا در بازار است.

آجیل شب عید

وی افزود: از شهریور و مهرماه سال جاری که اولین کشت آجیل و خشکبار است شاهد افزایش قیمت بوده ایم و این افزایش قیمت مختص شب یلدا نیست.

احمدی یادآور شد: تولید امسال کاهش یافت و تقاضا نیز کاهش یافت. اگر تقاضا برای آجیل مانند دو سال قبل بود قطعا قیمت ها بالاتر می رفت. این کاهش تولید و کاهش تقاضا در بازار باعث ایجاد تعادل شد.

وی گفت: امروز با کمبود محصولات در بازار مواجه نیستیم. او می‌گوید: «امیدواریم تا پایان سال قیمت‌ها تغییر نکند یا کاهش نیابد تا مردم بتوانند خرید کنند».

پست های مرتبط