از خواص کره بادام زمینی چه می دانید؟

کره بادام زمینی یکی از کره های مغذی جدیدی است که در این روزها هوادار زیادی دارد و تعداد بسیاری از کودکان و جوانان و افراد مسن با استفاده از کره بادام زمینی در وعده های مختلف غذایی از طعم عالی و خواص زیاد آن سود می برند. این ماده پر انرژی دارای ترکیبات مفیدی برای بدن می باشد. در اینجا به تعدادی از خواص این ماده مغذی می پردازیم:

درباره کره بادام زمینی

یکی از مواد غذایی که امروزه طرفداران زیادی دارد، کره بادام زمینی می باشد. افراد مختلف این ماده غذایی را همراه با بسیاری از مواد غذایی دیگر و یا مخلوط کردن با آنها میل می کنند. مصرف این کره به هر شکلی می تواند دلچسب باشد و افراد می توانند با توجه به ترکیبات موجود در آن از خواص بی نظیر این کره بهره مند شوند.

این کره شامل بسیاری از مواد و ترکیبات غذایی مانند فیبرها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی های اشباع نشده، ویتامین ها، املاح معدنی مانند پتاسیم، منگنز، سلنیم، سدیم، فسفر، کلسیم و … می باشد.

معرفی برخی از خواص کره بادام زمینی

این کره دارای فواید زیادی می باشد و هر فردی با هر رژیم غذایی که دارد، می تواند از آن به مقدار مناسبی در وعده ها و میان وعده های مختلف غذایی خود استفاده کنند. این کره دارای خواص و فواید بسیار زیادی می باشد. البته ما در اینجا به ذکر برخی از آنها می پردازیم.

تاثیر کره بادام زمینی بر تقویت انرژی

هر کسی برای انجام فعالیت های روزانه خود نیاز به انرژی دارد. ترکیبات موجود در این ماده غذایی از قبیل پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها می توانند، سبب شوند که افراد انرژی مورد نیاز روزانه خود را تامین کنند. افراد با مصرف این ماده غذایی دیرتر دچار خستگی و ضعف قوای بدنی می شوند. بنابراین تقویت انرژی از خواص کره بادام زمینی است.

تاثیر کره بادام زمینی بر کاهش میزان کلسترول

کاهش کلسترول از خواص کره بادام زمینی است. درست است که این کره دارای چربی های خوب و بد است، اما میزان چربی های خوب موجود در آن بسیار زیادتر می باشد. وجود همین چربی های خوب، افراد را از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در امان نگه می دارد.

همچنین فیتوسترول موجود در این چربی ها سبب کاهش کلسترول بالا در خون می شود. مصرف دو قاشق غذاخوری از این کره در هر شبانه روز می تواند برای افرادی که دارای رژیم غذایی کم چرب هستند، نیز مناسب باشد.

تاثیر کره بادام زمینی بر سلول ها و تومورهای سرطانی

مصرف این کره می تواند از ایجاد سرطان روده، پستان، پروستات و … جلوگیری کند. این کره دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. وجود همین آنتی اکسیدان ها و مبارزه آنها با رادیکال های آزاد بدن، سبب می شود که تومورها رشدشان متوقف شود و سلول های سرطانی در بدن پخش نشوند.

تاثیر کره بادام زمینی بر بیماری دیابت

این کره دارای مقدار زیادی فیبر و ماده معدنی منیزیم می باشد. این ترکیبات می توانند سطح قند خون را پایین بیاورند.

همچنین چربی های اشباع نشده موجود در این ماده غذایی می توانند سطح انسولین موجود در خون را کاهش دهند. به همین دلیل مصرف این کره به بیماران دیابتی نیز توصیه می شود. البته این ماده غذایی بیشتر روی بیمارانی که دیابت نوع دو دارند، تاثیر می گذارد. این از خواص کره بادام زمینی است…

تاثیر کره بادام زمینی بر بیماری های مربوط به کیسه صفرا

ترکیبات موجود در این ماده غذایی مانند فیتوسترول، فیبر و منیزیم نیز می توانند از ایجاد سنگ کیسه صفرا در آقایان و برداشتن کیسه صفرا در خانم ها جلوگیری کنند.

تاثیر کره بادام زمینی بر ترمیم سلول های آسیب دیده بدن

این ماده غذایی سرشار از پروتئین ها و ویتامین ها می باشد. پروتئین های موجود در این ماده مغذی می توانند در بدن به آمینواسیدهای مختلف تجزیه شوند تا آمینواسیدها به ترمیم سلول های آسیب دیده بدن کمک کنند و قسمت های آسیب دیده بدن زودتر بهبود یابند.

تاثیر کره بادام زمینی بر جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن

این ماده غذایی سرشار از انواع ویتامین ها می باشد. وقتی ویتامین های مورد نیاز، توسط مواد غذایی مختلف به بدن برسد و اعضای مختلف بدن بتوانند آنها را جذب کنند، می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن امیدوار بود.

ویتامین های موجود در این کره علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به تقویت بینایی، بهبود زخم ها و همچنین تنظیم و افزایش جریان خون کمک می کند.

قابل ذکر است که این ماده غذایی می تواند از مسدود شدن رگ های خونی و تجمع چربی ها در آنها و در نتیجه ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کند. این موارد از خواص کره بادام زمینی هستند.

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی

تاثیر کره بادام زمینی بر تقویت ماهیچه ها و استخوان ها

این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر است. این ترکیبات می توانند در استحکام مفاصل و استخوان ها، دندان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن و ماهیچه ها تاثیرگذار باشند.

تاثیر کره بادام زمینی بر بیماری های گوارشی

این ماده غذایی سرشار از پتاسیم، فیبر و نیاسین می باشد که هر کدام از آنها می توانند به گونه ای بر دستگاه گوارش افراد مختلف تاثیرگذار باشند و سطح مایعات موجود در بدن افراد را متعادل کنند.

با متعادل شدن سطح مایعات موجود در بدن، افراد از ابتلا به بیماری های گوارشی در امان می مانند. جلوگیری از ابتلا به یبوست و کمک به هضم غذا از تاثیرات مثبت مصرف این ماده مغذی بر دستگاه گوارش می باشد.

تاثیر کره بادام زمینی بر بدنسازی

خیلی از افراد به خصوص ورزشکاران رشته های مختلف به منظور افزایش ماهیچه ها و رشد عضلات خود نیاز به مواد مغذی دارند. این کره می تواند یکی از مواد مغذی مفید برای ورزشکاران باشد. پروتئین های این ماده غذایی می تواند به تقویت ماهیچه ها و ایجاد عضلات قوی در ورزشکاران کمک کند.

آنتی اکسیدان های موجود در این کره می توانند خطر ایجاد سکته های قلبی را در ورزشکاران پایین بیاورند. قابل ذکر است که ورزشکاران با دریافت ویتامین ها و کربوهیدرات های موجود در این ماده غذایی می توانند بدن خود را تقویت کنند.

تاثیر کره بادام زمینی بر کاهش وزن

این ماده غذایی دارای پروتئین های زیادی می باشد. به همین دلیل سبب می شود که افراد احساس سیری کنند و اشتهای آنها نسبت به خوردن مواد غذایی مختلف کم شود. این ماده غذایی می تواند سبب شود که سرعت سوخت و ساز بدن نیز افزایش پیدا کند. کاهش وزن از جمله خواص کره بادام زمینی است.

عوارض مصرف کره بادام زمینی

البته با تمام فواید ذکر شده می توانیم بگوییم که این ماده غذایی می تواند برای بسیاری از افراد آلرژی زا باشد و سبب ایجاد التهاب، جوش، آکنه و مشکلات پوستی در افراد مختلف شود.

در این میان خانم های باردار نیز باید از این ماده غذایی در حد تعادل و یا به مقدار خیلی کم مصرف کنند. همچنین میزان مصرف این کره توسط کودکان نیز باید کم باشد. زیرا ممکن است سبب تضعیف هوش آنها شود.

میزان مصرف

همان طور که گفته شد، این ماده غذایی دارای ترکیبات زیادی با مقادیر متفاوت است و از میزان زیادی چربی و کالری برخوردار می باشد. به همین دلیل افراد باید در مصرف آن زیاده روی نکنند تا ترکیبات موجود در آن اثر معکوسی بر بدن نگذارند.

گفتنی است متعادل ترین و بهترین میزان مصرف از این ماده غذایی برای همه افراد در شرایط مختلف دو قاشق غذاخوری در طول شبانه روز است.

با این وجود باز هم این، پزشکان هستند که می توانند با توجه به نوع بیماری افراد، میزان مصرف کره بادام زمینی را برای هر فردی معین کنند.

با تمام مطالب ذکر شده متوجه شدیم که این ماده غذایی دارای خواص فوق العاده ای است. اما افرادی که روزانه و به صورت منظم از این کره استفاده می کنند، بیشتر می توانند از خواص و فواید آن بهره ببرند. امیدواریم از این مطالب استفاده لازم را ببرید. سالم و سلامت باشید.

پست های مرتبط

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *