فهرست کامل آجیل برای کم خونی

آجیل یکی از فواید دانه های مغذی برای کم خونی است. کم خونی یکی از شایع ترین بیماری هاست و در بیشتر موارد با درمان های مکمل و تغذیه قابل درمان است. در اینجا لیست کاملی از آجیل های توصیه شده برای کم خونی آورده شده است.

کم خونی چیست؟

کم خونی وضعیتی است که در آن شما گلبول های قرمز سالم کافی برای رساندن اکسیژن کافی به بافت های بدن خود ندارید. کم خونی می تواند شما را خسته و ضعیف کند.

انواع کم خونی

انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که هر کدام علت متفاوتی دارند:

کم خونی می تواند موقت یا طولانی مدت باشد و از خفیف تا شدید متغیر باشد. اگر مشکوک به کم خونی هستید به پزشک مراجعه کنید. زیرا می تواند هشدار دهنده یک بیماری جدی باشد.

علائم کم خونی

علائم و نشانه های کم خونی بسته به علت آن می تواند متفاوت باشد. اگر کم خونی ناشی از یک بیماری مزمن باشد، با آزمایش خون و معاینه کامل می توان آن را تشخیص داد. کم خونی در ابتدا می تواند آنقدر خفیف باشد که ممکن است متوجه آن نشوید. اما علائم با بدتر شدن کم خونی بدتر می شود. بسته به علت کم خونی، ممکن است علائمی نداشته باشید.

علائم و نشانه ها، در صورت وجود، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اما چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟ اگر احساس خستگی می کنید و دلیل آن را نمی دانید! با پزشک خود چک کنید.

البته به غیر از کم خونی، دلایل زیادی برای خستگی وجود دارد، بنابراین تصور نکنید که اگر خسته هستید حتماً کم خون هستید. برخی افراد هنگام اهدای خون متوجه می شوند که هموگلوبین پایینی دارند که نشان دهنده کم خونی است.

علل کم خونی

کم خونی زمانی رخ می دهد که گلبول های قرمز کافی در خون شما وجود نداشته باشد. این می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

درمان کم خونی

آیا کم خونی قابل درمان است؟

آره. خبر خوب این است که اکثر کم خونی ها قابل درمان هستند. درمان های کم خونی از مکمل ها تا روش های پزشکی را شامل می شود. با داشتن یک رژیم غذایی متنوع و سالم می توانید از برخی از انواع کم خونی پیشگیری کنید. در زیر چند درمان رایج برای کم خونی آورده شده است:

رژیم غذایی برای کم خونی

بسیاری از انواع کم خونی قابل پیشگیری نیستند. اما شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از کم خونی ناشی از فقر آهن و کم خونی ویتامین جلوگیری کنید. غذاهای زیر سرشار از آهن هستند:

ویتامین C. غذاهای غنی از ویتامین C شامل مرکبات و آب میوه ها، فلفل، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، خربزه و توت فرنگی است که می تواند به افزایش جذب آهن کمک کند. اگر نگران دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی از رژیم غذایی خود هستید، از پزشک خود بپرسید که آیا مصرف مولتی ویتامین مشکلی ندارد. کمک.
آجیل برای کم خونی

آجیل و مغزها منبع غذایی مورد علاقه ما هستند. آنها دارای مزایای سلامتی زیادی هستند که با کاهش کلسترول، سلامت قلب، کنترل وزن و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. خوردن آجیل برای کم خونی می تواند منبع غنی آهن برای سلامتی باشد.

بادام زمینی، بادام، گردو، بادام هندی، فندق و تخمه کدو تنبل نیز سرشار از آهن هستند و به مبارزه با کم خونی کمک می کنند. علاوه بر مکمل های گیاهی ذکر شده در بالا، غذاهای غیر گیاهی مانند جگر، سینه مرغ، غذاهای دریایی و تخم مرغ می توانند سطح هموگلوبین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و ممکن است در درمان یا پیشگیری از کم خونی مفید باشند.
برای خرید اینترنتی آجیل به فروشگاه آجیل و خشکبار سیمیشکا مراجعه کنید.

برخی از دانه ها و دانه های آهن عبارتند از:

  • دانه کدو تنبل
  • بادام
  • بادام
  • بادام زمینی
  • پسته
  • کنف
  • دانه های آفتابگردان

اکنون که لیست آجیل های کم خونی را می شناسید، می توانید در زیر با هر یک از آنها بیشتر آشنا شوید.

بادام غنی ترین پروتئین است. آنها همچنین سرشار از کلسیم و آهن هستند. آنها همچنین حاوی مس، ویتامین B هستند.

پست های مرتبط